کشور ایران بعنوان یک کشور در حال توسعه بخش عمده ای از درآمد سالانه خود را در بخش اجرا و توسعه پروژه های عمرانی و زیر بنائی سرمایه گذاری می کند. در این ارتباط سالانه تعداد انبوهی پروژه در بخش های مختلف زیر بنائی، عمرانی، صنعتی و خدماتی تعریف و اجرا می شوند. اجرای موفق چنین حجمی از پروژه ها، نیازمند آگاهی بخش های  مختلف سرمایه گذاری، کارفرمائی، مهندسی  و همچنین سازندگان و پیمانکاران از دانش مدیریت پروژه می باشد.
رشته مدیریت پروژه و ساخت مجموعه ای است مهندسی – مدیریتی که برای مدیریت ، نظارت ، طراحی واجرای پروژه ها به ویژه پروژه های عمرانی طرح ریزی شده است . این رشته با ماهیت بین رشته ای تلفیقی از رشته های مهندسی عمران مهندسی صنایع و رشته مدیریت، و به معنایی  تلفیق علم هنر و فن است که به منظور آموزش برای انجام فعالیت های آماده سازی نظارت و اجرای پروژه به ویژه پروژه های عمرانی طرح ریزی شده است .
با توجه به تقاضای بالای بازار صنعت ساخت و ساز به تخصص مدیریت پروژه و  اینکه جمع کثیری از فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با صنعت ساخت کشور از قبیل مهندسی معماری- عمران- تاسیسات، طراحی شهری و...  در طول زندگی حرفه ای خود مواجه با کنترل ، اجرا و مدیریت پروژه های عمرانی می باشند. آگاهی و اطلاع از روشهای برنامه ریزی، کنترل و اجرای پروژه ها ضروری بوده و در کارائی آنها تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.در این ارتباط، علاوه بر کارشناسان و مدیران فعال در بخش های مشاوره و پیمانکاری ، شاغلین و تصمیم گیرندگان بخش های اجرایی و برنامه ریزی کشور نیز نیازمند آشنایی با روشهای اداره پروژه های عمرانی در سطوح مختلف می باشند
تاکیدات اصلی در رشته مدیریت پروژه و ساخت بر روی تلفیق دانش و اجرا ، کاربردی بودن آموزه و مدیریت صحیح پروژه های عمرانی متمرکز است. از آنجا که مهندسین عمران و معماری، علی رغم جایگاه حرفه ای خود در پروژه ها،  با مهارت های  مرتبط با دانش حقوقی پروژه ها، اصول مدیریت صحیح پروژه ها و مواردی از این دست آشنایی ندارند ، رشته مدیریت پروژه با هدف رفع خلاء موجود طراحی گردیده است. موضوعی که ایفای نقش کارشناسان در پروژه های عمرانی را بسیار پر رنگ ساخته است.
هدف از این دوره پاسخ گویی به نیاز های  صنعت ساخت و ساز  کشور در زمینه های مدیریت پروژه از قبیل انتخاب سیستم های صحیح  اجرای پروژه، مدیریت امور اجرائی پروژه ها ، برنامه ریزی و اجرای طرحهای بزرگ مسکونی، عمران شهری و منطقه ای، نظارت کارگاهی و امور مربوط به مقررات و قوانین مدیریت پیمان می باشد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در یکی از مشاغل اجرایی، پژوهشی و آموزشی، در سازمان ها و نهادهای دولتی، بنگاه های سرمایه گذاری، مهندسین مشاور، شرکت های پیمانکاری و غیره، تصدی مسئولیتهایی از قبیل کارشناس، سرپرست و مدیر واحدهای اجرایی چه در مرحله ساخت و چه در مرحله برنامه ریزی را عهده دار گردند.


امتیازات خاص:
•    بکار گیری اساتید  شناخته شده و فعال در رشته ، اعضای هیات علمی دانشگاه های برتر
•    برگزاری بازدید ها ی دوره ای از پروژه ها و سازمان های پروژه محور
•    تسهیل  حضور و مشارکت در کنفرانس ها ی داخلی و بین المللی
•    امکان عضویت و مشارکت در پژوهش های کلینیک مدیریت پروژه موسسه

 

 

 

 

 


کاربرد های رشته:
با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، برای فارغ التحصیلان این رشته دامنه وسیعی از فرصت های شغلی در بخش های خصوصی و دولتی، در سازمان های کارفرمائی ، پیمانکاری، مهندسین مشاور، سازندگان تجهیزات و غیره وجود دارد.   فارغ التحصیلان این رشته امکان فعالیت در پروژه های  صنعتی، ساختمانی، شهر سازی، راهسازی، سد سازی، بنادر و فرودگاه ها، پروژه های نیروگاهی و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی  خواهند داشت. بطور کلی عناوین فرصت های شغلی  رشته های مهندسی و مدیریت ساخت و مدیریت پروژه و ساخت  شامل موارد زیر می باشد.
•    کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه
•    کارشناس امور  پیمان و قراردادها
•    کارشناس دفتر مدیریت پروژه -  PMO
•    کارشناس مدیریت هزینه
•    امور سرپرستی کارکاه
•    کارشناس مدیریت ایمنی و HSE
•    کارشناس مدیریت ماشین آلات و تجهیزات
•    کارشناس  تامین کالا و خرید تجهیزات
•    کارشناس انبار و مدیریت کالا
•    کارشناس مدیریت دانش

توانایی های  فارغ التحصیلان
از جمله  مهارت های تخصصی فارغ التحصیلان این رشته می توان به موارد زیر اشاره نمود:
•    طراحی  سیستم های مرتبط با مدیریت اجرایی پروژه ها
•    تسلط بر انجام ھماھنگی بین عوامل ذیربط و ذی نفعان در  پروژه ها
•    مدیریت ریسک در پروژه ها
•    مدیریت امور پیمان و قرارداد
•     تسلط بر دانش حقوقی پروژه ها
•     داوری و حل اختلافات پروژهھای عمرانی
•     آشنایی با امور مالی و حسابداری پروژه ها
•    مدیریت مالی و حسابداری
•    شناخت موثر از مصالح و ماشین آلات
•    ایجاد دیدگاه مبتنی بر اخلاق مهندسی در اجرای پروژه
•    کسب دید عمیق از ایمن سازی کارگاه ساخت
•    مدیریت پروژه های بزرگ
•    کنترل پروژه
•    مدیریت کارگاه
•    انجام مطالعات مهندسی ارزش
•    مدیریت بحران

1- امکان اخذ پایان نامه و پژوهش محور شدن دانشجویان ممتاز ( برای 20 درصد دانشجویان ممتاز) 2- برنامه ریزی و برگزاری بازدید های دوره ای از پروژه های کشور 3- هماهنگی جهت شرکت در کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه 4- امکان مشارکت در برنامه های آموزشی موسسه، بصورت دستیار اساتید 5- امکان عضویت در کلینیک مدیریت پروژه موسسه آموزش عالی مهرالبرز

آمار و اطلاعات به زودي در دسترس خواهد بود

 

 

 

 

 

 

اطلاعات تکميلي

  • دانشکده : فنی مهندسی
  • گرایش : -

توسعه و بهبود در نظام های اداری و مدیریتی کشور و ارتقاء استاندارد زندگي در آن مستلزم بهبود و ارتقاء کيفيت مديريت در سازمان هاي اقتصادي و اجتماعي است. با بهبود و توسعه مديريت ميتوان بهره وري را افزايش داد و از ظرفيت ها و امکانات موجود و بالفعل، کالا و خدمات بيشتري را توليد و عرضه نمود و ظرفيت هاي زيادتري را بوجود آورد. بهبود مديريت نيز مستلزم آگاهي و تسلط به دانش مديريت است. با توجه به اهميت مديريت در رشد و ارتقاء سازمانها و جوامع، ايجاد رشته کارشناسي ارشد مديريت () در کشورهاي مختلف جهان مدنظر قرار گرفته است. اين رشته به سرعت نخست در آمريکا و کشورهاي صنعتي و سپس در کشورهاي در حال توسعه موفق، گسترش يافته است.
MBA  مخفف عبارت Master of Business Administrator می باشد که می توان آن را کارشناسی ارشد مدیریت حرفه ای  ترجمه کرد. به لیسانس این دوره BBA و به دکترای آن DBA میگویند.
MBA را چند دهه پيش دانشگاه های امريکايی معرفی کردند که هدف اين رشته تربيت مديرانی حرفه ای ، چند منظوره با قابليت بالا برای مقابله با بحران و توانايی اداره استراتژيک شرکت ها و بنگاه های کوچک و بزرگ اقتصادی بود، در سالیان گذشته به جرأت می توان گفت که فارغ التحصيلان اين رشته بالاترين ميزان اشتغال و حقوق و مزايای دريافتی را به نسبت هر رشته ديگر داشته اند و اين قاعده تقريبا در همه کشور های دنيا که فارغ التحصيل MBA دارند ، صادق بوده است.
متاسفانه امروزه بسياري بدون توجه به محتواي MBA آن را با نام مديريت سازمان مي شناسند و تنها به بخش بسيار کوچکي از اهدافي که در اين دوره بررسي مي شود مي پردازند. اگر بخواهيم تعريفي دقيقتر از اهداف MBA  داشته باشيم بايد  توجه داشت که هدف اين دوره پذيرش  فارغ التحصيلان دوره هاي کارشناسي  رشته هاي مختلف و به ويژه رشته هاي فني و مهندسي و پرورش افرادي است که قادر باشند در زمينه هاي ذيل انجام وظيفه نمايند:
1- اداره و راهبري موثر و کارآمد سازمان يا يک بخش تخصصي از آن  نظير بخش هاي توليدي، بازاريابي و فروش، اطلاعات و مالي
2- ايجاد تحول در يک بخش ها و حوزه های تخصصي سازمان
3- طراحي، هدايت و رهبري تحول در کل سازمان پس از کسب تجارب عملي در مديريت
4- کارآفريني با ايجاد فعاليت هاي جديد در درون سازمان هاي جديد
5- ارائه خدمات مشاوره اي و مطالعاتي در زمينه هاي مزبور به مديران سازمانهاي اقتصادي و اجتماعي
 
تاريخچه رشته کسب و کار
MBA در خارج از کشور قدمتي حدودا" 80 ساله دارد و به نظر مي رسد که در  Wharton Business School وابسته به دانشگاه پنسيلوانيا متولد شده باشد. گسترش سريع اين رشته در سالهاي دهه 60و 70 ميلادي منجر به اين شد که در ايران نيز در دهه 70 ميلادي مرکزي تحت عنوان ICMS و با همکاري دانشگاه هاروارد راه اندازي شود که متاسفانه بعد از انقلاب مورد بي توجهي قرار گرفت و منحل گرديد. اين مرکز علي رغم  اينکه تنها دو دوره فارغ التحصيل ارائه کرد ليکن دستاوردهای ناشي از آن هنوز در اذهان بخشهاي مديريتي کشور باقي است. دومين گام در اين راستا توسط سازمان مديريت صنعتي برداشته شد که در اواخر دهه 60 شمسي اقدام به راه اندازي دوره مديريت اجرايي Executive MBA نمود ليکن به دليل عدم تبليغات مناسب و نيز شرايط دشوار ورود جاي چنداني در ميان فارغ التحصيلان جديد  باز نکرد. سرانجام در اول دهه 80 شمسي دانشگاه صنعتي شريف به اتکاي وجهه منحصر به فرد خود اقدام به راه اندازي اين رشته با توجه به نياز شديد کشور نمود. علي رغم اين تلاشها، هنوز تا رسيدن به کشورهاي توسعه يافته و حتي بسياري از کشورهاي در حال توسعه راه درازي در پيش رو داريم. در حالي که MBA امروزه يکي از معيارهاي رشد کشورها محسوب مي شود، در سنگاپور با 4 ميليون نفر جمعيت حدود 30 دوره MBA و در آمريکا 700 دوره وجود دارند .
چرا MBA بخوانیم؟
اگر مي خواهيد خود را قانع کنيد که چرا بايد MBA را انتخاب کنيد، کار دشواري نخواهيد داشت. جايگاه MBA در دنياي امروز امکان ادامه تحصيل در برترين دانشگاههاي داخل و خارج را در اختيار شما قرار خواهد داد. در صورتي که زمينه شغلي مد نظر شما باشد، با توجه به اينکه اين رشته بسيار نوپاست و با استقبال شديد سازمانها نيز مواجه شده است مي توان بازار کار بکر و دست نخورده آن را در نظر داشت، هرچند در آمريکا علي رغم سابقه 80 ساله هنوز بازار کار بسيار وسيعي در اختيار فارغ التحصيلان این رشته قرار دارد. در ايران نيز آمارهاي فعلي نشان از تضمين شغل در آينده دارد. MBA قابليتهاي شما را وراي تخصصي که اکنون داريد توسعه خواهد داد و شما را به شخصي مبدل خواهد کرد که هيچ سازماني قادر نخواهد بود به راحتي از روي تخصص شما عبور کند.
- آيا مي دانيد که  MBA در دانشگاه هاروارد تنها رشته اي است که به دليل اطمينان از اشتغال خوب فارغ التحصيلان آن در آينده تحت پوشش کامل وام CITIBANK آمريکا قرار دارد و دانشجويان کليه هزينه هاي خود را از آنجا تامين مي کنند؟
 كساني كه در كار تجارت بوده و مدير هستند، بعد از مطالعه MBA  احساس مي كنند مهارتشان بيشتر شده است. وقتي MBA مي خوانيم ياد مي گيريم كه چگونه بايد ارتباط برقرار كنيم يا چگونه بايد يك مسئله را بصورت اثربخش حل كنيم. با پيچيدگي ها و سياست ها در داخل يك سازمان آشنا مي شويم. اين مباحث سهم بسزایی در رشد و ارتقای افراد و توانمند سازی آنان در داخل شرکتها و سازمانها دارد.
MBA به شما به عنوان يک فرد عادي در هر تخصص و دانشي امکان مي دهد تا ذهن خود را متوجه خلاء ها , نيازها, شکاف ها و کمبودهاي بازار کنيد و بر اساس تکنيک ها و تاکتيک هايي که بازار و کسب و کار شما مي طلبد بهترين راه براي توسعه کسب و کار خود را پيدا کنيد و سهم خود را در بازار افزايش دهيد.MBA تا حدی به شما مي آموزد که در ايجاد يا توسعه يک کسب و کار چگونه اولين باشيد اما تا حد بسيار زیادی به شما ياد مي دهد چگونه در کسب و کار خود و در بازار رقابتي بهترين باشيد.
  بازار کار MBA در خارج از کشور نيز از جايگاه مطلوبي برخوردار است و کشورهاي آمريکا و کانادا در جذب متخصصين اين رشته درنگ نمي کنند. از خاطر نبريد که بسياري از دانشجويان اين رشته از همان ابتداي تحصيل دعوت به کار مي شوند.

 

 

 

 

 

 

 


گرایشهای رشته ام .بی. ای. در مهر البرز:
همانگونه که در معرفی رشته ذکر گردید این رشته بر اساس آخرین مصوبه دفتر شورای برنامه ریزی و گسترش وزارت علوم،تحقیقات و فناوری دارای 15 گرایش می باشد که موسسه آموزش عالی مهر البرز موفق گردید مجوز اجرای چهار گرایش کاربردی تر و پرتقاضاتر این رشته را اخذ نماید. در ادامه بصورت مختصر توضیحاتی درباره هر کدام از گرایشهای چهارگانه قابل اجرا در موسسه آموزش عالی مهر البرز ارائه می گردد :
گرایش بازاریابی :
این گرایش یکی از کاربردی ترین گرایش های رشته ام بی ای در جهان و ایران بوده و هست و خیلی از صاحبنظران، فلسفه وجودی رشته ام بی ای را نزدیک کردن علم به حوزه عمل و ثروت آفرینی از طریق ایجاد و مدیریت بنگاه های اقتصادی می دانند و گرایش بازاریابی را کاربردی ترین حوزه در راستای تحقق این هدف مهم محسوب می نمایند. در این گرایش در دروس تخصصی سعی می گردد تا دانشجو با مفاهیم مرتبط با بازار، فروش ،مشتری و سایر مسائل پیرامون آن دانش و مهارت لازم را کسب نماید.استراتژی بازاریابی و تحقیقات بازاریابی از دروس تخصصی – اصلی این گرایش می باشد که تلاش می نماید دانشجو را با برنامه ریزی راهبردی در حوزه بازار آشنا نموده و استراتژی های گوناگون در طول دوره عمر محصول  اعم از استراتژی های توسعه محصول ، قیمت گذاری ، توزیع و عرضه محصول و تبلیغات و فعالیتهای ترویجی را آموزش دهد. در تحقیقات بازار تلاش می شود تا ضمن آشنایی دانشجویان با بازار و مکانیزم و بازیگران بازار روشهای پیمایش و کسب اطلاعات از بازار و مشتریان و شناخت رفتار مصرف کنندگان آموزش داده شود.دروس تخصصی- اختیاری بسیار کاربردی و جذابی مانند بازاریابی بین المللی ، ارتباطات بازاریابی یکپارچه ، مدیریت برند، رفتار مصرف کننده ، تبلیغات ، قیمت گذاری ، فروش ، کانال های بازاریابی، مدیریت ارتباط با مشتریان ، توسعه محصول و خدمت از جمله حوزه هایی هستند که در چارچوب سرفصل ها و دروس قابل ارائه آموزش داده خواهد شد.
گرایش استراتژی:
در این گرایش سعی بر آن است تا دانشجویان با نحوه تفکر راهبردی و ترسیم و تدوین برنامه های راهبردی و چگونگی پیاده سازی آن آشنا گردند. این گرایش در چندسال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و معمولا مخاطبینی که قصد راه اندازی و یا مدیریت کردن بر یک مجموعه را بصورت راهبردی دارند تمایل زیادی به ادامه تحصیل در این گرایش دارند. در این گرایش علاوه بر دروس پایه استراتژی که دانشجو در ترم های اولیه اخذ می نماید، در حوزه تخصصی دروس اصلی دو درس سه واحدی به نام های مدیریت استراتژیک پیشرفته و پیاده سازی استراتژی ارائه می گردد که تلاش دارد مفاهیم اولیه ارائه شده به دانشجو در ترم های قبل را  کامل کرده و مهارت های سطح بالای تحلیل و فرموله بندی و اجرا را آموزش دهد. در حوزه دروس تخصصی اختیاری هم دروسی مانند تفکر استراتژی و استراتژی در عمل، بودجه بندی و کنترل استراتژیک، مدیریت استراتژیک در سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی ، مدیریت استراتژیک در شرکت های مادر و هلدینگ،مدیریت رشد، استراتژی تغییر ، استراتژی بازاریابی ، استراتژی منابع انسانی ، استراتژ ی عملیات ، مدیریت استراتژیک فناوری ، آینده پژوهی و ... ارائه می گردد که بسیار کاربردی و جذاب می باشند.
گرایش خدمات :
در دنیای امروزی و بویژه در کشورهای توسعه یافته سهم و بخش عمده ای از درآمد ناخالص داخلی کشورها به خدمات تعلق دارد و این روند هرساله رو به گسترش است. بنابراین حوزه خدمات و مباحث مرتبط با آن مورد توجه آموزش های دانشگاهی نیز قرار گرفته است. بدلیل ماهیت خدماتی بودن بسیاری از کسب و کارها مانند حوزه های بیمه و بانک و مالی و یا گردشگری و هتلداری ، آموزش ، خدمات درمانی و ... آموزش نحوه ایجاد و مدیریت اینگونه کسب و کارها در اولویت حوزه های آموزشی کشورها قرار گرفته است. در این گرایش دانشجو در حوزه تخصصی- اصلی دو درس بازاریابی خدمات و مدیریت خدمات ارائه می گردد که در آن سعی می گردد مدیریت بهینه یک کسب و کار خدماتی و همچنین نحوه فعالیت و رقابت اینگونه کسب و کارها در بازار آموزش داده شود. در حوزه دروس تخصصی – اختیاری دروسی مانند صنعت خدمات ، مدیریت استراتژیک واحدهای خدماتی ، مدیریت درآمد ، مدیریت منابع انسانی در سازمانهای خدماتی ، تجارت الکترونیکی ، اصول کسب و کار بین المللی و توسعه محصول و خدمت ارائه گردد که در این حوزه دروسی بسیار کاربردی می باشند.
گرایش مالی :
در این گرایش دانشجویان با مباحث مالی و سرمایه گذاری آشنا شده و توانایی شناخت و تجزیه و تحلیل مسائل مالی سازمان و پیش بینی مسیر مالی پیش روی سازمان را بدست می آورند و می توانند با پیشنهاد فرصت های سرمایه گذاری مسیرهای پربازده و موفقی را برای سازمانها ارائه نمایند. در این گرایش دو درس تخصصی – اصلی تحت عناوین مدیریت سرمایه گذاری و بازارها و نهادهای مالی ارائه می گردد که در آن دانشجو با مباحث سرمایه گذاری ، تأمین مالی ، روشهای سرمایه گذاری ، انواع بازارهای پولی و مالی ، بازار بورس و اوراق بهادار ، سهام و نحوه قیمت گذاری و تحلیل سهام، انواع سهام و ریسک های مرتبط با سهام و ... آشنا می گردد. در حوزه دروس تخصصی- اختیاری دروسی مانند اقتصاد سنجی مالی ، بانک ، بیمه ، سرمایه گذاری و تأمین مالی املاک و مستغلات ، قوانین و مقررات مالی ، مالیه بین الملل ، مالیه رفتاری ، مدیریت مالی در نفت و گاز ، مهندسی مالی و ... ارائه می گردد که هر کدام در حوزه مربوط به خود تلاش می نماید دانشی تخصصی و عمیق به دانشجو ارائه دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اطلاعات تکميلي

  • دانشکده : مدیریت
  • گرایش : 1. بازاریابی 2. استراتژی

مدیریت صنعتی عموما به مفهوم مدیریت نظام مند یک واحد صنعتی یا کارخانه تلقی می گردد.این واژه در سال های ابتدایی قرن بیستم هنگامی که انقلاب صنعتی موجب تغییر روش های کاری از روش های دستی به تولید ماشینی شد ،متداول گردید.
     اداره تسهیلات تولیدی جدید نظیر شرکت فورد که پا به عرصه گذاشته بودند، نیاز به مهارت، نظم وکنترل داشت.لذا شیوه های علمی مطالعه کار توسط پیشگامان این حوزه مطرح شد، پس از گذشت مدتی نیاز به پرداختن به مسائل انسانی وانگیزشی نمایان شد و مطالعاتی در این خصوص را موجب گردید. در کنار مطالعات آکادمیک، مدیریت در عمل نیز به صورت یک مجموعه پیچیده دانش و مهارت شناخته شد و با افزایش تخصص گرایی، گرایش هایی برای آن تعریف شد.  با توسعه فناوری های جدید وفناوری اطلاعات در سالهای بعد، تفاوت هایی در شکل ونحوه اداره سازمان ها پدید آمد که تعاریف گذشته را تحت تاثیر قرار داد و مدیریت صنعتی تداعی گر بهبود کارایی وبهره وری گردید و اکنون به مجموعه ای جامع از دانش روز مرتبط با تکنولوژی، تولید وعملیات ،کیفیت، شیوه های بهبود و....اطلاق می شود که نه تنها در سازمان های صنعتی بلکه در مجموعه های خدماتی نیز قابل استفاده هستند. در دنیای امروز مدیران باید قادر به دیدن سازمان به صورت فرایندهایی یکپارچه باشند و بتوانند از ایده ها و ابزارهای جدید در راستای تعالی سازمان بهره بگیرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


در دانشگاه های ایران رشته مدیریت صنعتی یکی از رشته های مجموعه مدیریت است که قدمت آن به چندین دهه می رسد و تا کنون فارغ التحصیلان بسیاری وارد بازار کار شده اند. این دانش آموختگان در بخش های مختلف و زمینه های متعددی اعم از سازمان های صنعتی و یا خدماتی به کار اشتغال دارند و می توانند از توانایی ها و آموخته های خود، استفاده نمایند.
دانشگاه های ایران در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، برای رشته مدیریت صنعتی دانشجو می پذیرند. این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای سه گرایش است که دو گرایش مدیریت تولید و تحقیق در عملیات ، گرایش های فعال آن می باشد. دروس این مقطع شامل مباحثی مرتبط با مدیریت، روش های کمی و حوزه های تخصصی است.
به این ترتیب دانشجویان با جنبه های مختلف مورد نیاز برای شناخت محیط، مشتری و سازمان و روش های تحلیل، اداره وبهبود آن آشنا می شوند. موسسه آموزش عالی مهرالبرزبابرخورداری از تجارب موفق در برگزاری رشته های مدیریت IT ومدیریت MBA   و تامین زیرساخت مطمئن درحوزه e-learning از سال تحصیلی 90- 89 اقدام به پذیرش دانشجو در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و گرایش مدیریت تولید نموده است. این آمادگی به اضافه با همراهی اساتید مجرب از دانشگاههای مطرح دولتی در این زمینه ، که در ارائه دروس همکاری موثری دارند توانسته بستری مناسب برای ارائه خدمات فراهم نماید .  ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی راهبرد ماست.

دانش آموختگان به زودي در دسترس خواهد بود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اطلاعات تکميلي

  • دانشکده : مدیریت
  • گرایش : عمومی
یکشنبه, 24 آبان 1394 ساعت 06:35

ریاست هيئت موسس- سيد علينقي خرازي

نوشته شده توسط

نام  : سید علینقی

نام خانوادگی : خرازی

پست الکترونیک : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید


 

سال تولد : 1331

محل تولد : تهران

مقطع تحصیلی : دکتری

دانشگاه محل تحصیل : هوستون آمریکا

رشته تحصیلی : مدیریت آموزشی

رتبه علمی ، پست سازمانی، وضعيت استخدامی :  استاد تمام

 

خلاصه ای از فعاليتهای علمی ، پژوهشی و اجرائی:
• تأليف، ترجمه كتب متعدد در زمينه روانشناسي تربيتي، مديريت آموزشي و سياست خارجي، تدوين ده‌ها مقالات فارسي و انگليسي و مجله‌هاي علمي و معتبر جهان .
• نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد 68- 76 
•  وزير امور خارجه 76- 84
و ...

یکشنبه, 24 آبان 1394 ساعت 06:30

عضو هيئت موسس - پرويز دولائی

نوشته شده توسط

نام  : پرویز

نام خانوادگی : دولائی

پست الکترونیک : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید


 

سال تولد : 1331

محل تولد : تهران

مقطع تحصیلی : دکتری

دانشگاه محل تحصیل : انگلستان

رشته تحصیلی :مهندسی برق

رتبه علمی ، پست سازمانی، وضعيت استخدامی :  استاد

 

خلاصه ای از فعاليتهای علمی ، پژوهشی و اجرائی:
• استاد تمام‌وقت دانشكده انفورماتيك، دانشگاه ولونگانگ استراليا.
• بيش از بيست سال سابقه تدريس و تحقيق (خارج و داخل كشور) در زمينه مهندسي برق، ارتباطات، كامپيوتر و فناوريهاي اينترنت و وب. 
• حدود 10 سال دست‌اندركار طراحي و اجراي پروژه‌هاي مربوط به كاربرد فناوري در آموزش و حدود 7 سال سابقه كار در طراحي و ارائه كلاسهاي مجازي و كاربرد اينترنت و وب در امر آموزش. 
و ...

یکشنبه, 24 آبان 1394 ساعت 06:25

عضو هيئت موسس - حميدرضا ربيعی

نوشته شده توسط

نام  : حمیدرضا

نام خانوادگی : ربیعی

پست الکترونیک : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید


 

سال تولد : 1340

محل تولد : تهران

مقطع تحصیلی : دکتری

دانشگاه محل تحصیل : پوردو آمریکا

رشته تحصیلی : مهندسی برق و کامپیوتر

رتبه علمی ، پست سازمانی، وضعيت استخدامی :  استاد دانشکده مهندسی کامپیوتر، رئیس مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف

 

خلاصه ای از فعاليتهای علمی ، پژوهشی و اجرائی:
- آموزشي: استاد دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف استاد معین علوم کامپیوتر دانشگاه UNB کانادا استاد معین برق و کامپیوتر دانشگاه های PSU، OSU و OGI آمریکا
- پژوهشي: موسس و رئیس مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف موسس و مدیر آزمایشگاه رسانه های دیجیتال (DML) دانشگاه صنعتی شریف کارشناس ارشد شرکت Intel آمریکا (سيستمهای چند رسانه ای تحت شبکه)
محقق ارشد شرکت (AT&T Bell Labs Lucent) ،آمریکا (سرویسهای چند رسانه ای پهن باند تحت شبکه)
- اجرايي: موسس و رئیس سابق مرکز رشد فناوریهای پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف معاون توسعه ارتباطات علمی مرکز تحقیقات مخابرات ایران

 

یکشنبه, 24 آبان 1394 ساعت 06:12

عضو هيئت موسس - رحيم عبادی

نوشته شده توسط

نام  : رحيم

نام خانوادگي :  عبادي

پست الكترونيكياین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید


 

سال تولد : 1336

محل تولد : رامسر

مقطع تحصيلي : دكتري

دانشگاه محل تولد : تهران

رشته تحصيلي : مديريت آموزش

رتبه علمی ، پست سازمانی، وضعيت استخدامیاستادیار

 

سوابق تحصيلي:
  رشته مديريت آموزشي -دانشجوی دکتری- دانشگاه تهران   1381  
 کارشناسی ارشد رشته مديريت دولتي -  تهران  1379      
کارشناسی برنامه‌ريزي امور آموزشی - تهران 1367
فوق ديپلم دانشسراي عالي تربيت معلم  -    تهران  1358
 ديپلم طبيعي دبیرستان فوزیه ( 15 خرداد) -  تهران  1356

2- سوابق علمي و آموزشي:
الف) آموزشي:
-    عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان- 1368-تاکنون
-    عضو دائمی کمیته ملی آموزش الکترونیکی(e-learning) جمهوری اسلامی ایران  - 1380 تا کنون
-    عضو کمیته علمی دومین کنفرانس آموزش الکترونیکی دانشگاه زنجان
-    عضو کمیته علمی سومین کنفرانس آموزش الکترونیکی دانشگاه سیستان و بلوچستان
-    عضو کمیته علمی پنجمین کنفرانس آموزش الکترونیکی دانشگاه امیرکبیر  - سال 1388


-    دبیر کنسرسیوم موسسات و دانشگاههای مجازی غیر دولتی ایران -  از سال 1387 تا کنون
-   قائم مقام دانشگاه مهر البرز – از سال 1385 تا کنون              
             -  عضو هیئت موسس و هیئت امناي دانشگاه مهر البرز از ابتدای تاسیس 1382 تاکنون    

ب)مقالات :
- پیش نیازهای توسعه آمو زش الکترونیکی در نظام آموزش عالی کشور
- پیش نیازهای  توسعه آموزش الکترونیکی در آموزش وپرورش ایران ( ارسالی به همایش آموزش الکترونیکی – تکفا)
- قدرت اینترنت در یادگیری- خلاصه گزارش کنگره ملی امریکا در سال 2002 – ارائه به همایش آموزش الکترونیکی دانشگاه زنجان – بهار 85
- ارزشها ونگرشهای جوانان ایران –تحقیق ملی در سال 1383- سازمان ملی جوانان
- برنامه اصلاحات در آموزش وپرورش- ارائه به همایش ملی اصلاحات در آموزش وپرورش- پژوهشکده تعلیم وتربیت در سال 1383
- آزادی وتربیت – ماهنامه تربیت وزارت آموزش وپرورش  سال 1378
- تربیت وگفتگو     - ماهنامه تربیت وزارت آموزش وپرورش  سال 1379
- اشتغال وبیکاری در نظام آموزش عالی ایران – سمینار اشتغال در آموزش عالی – جهاد دانشگاهی تربیت مدرس-1384
- جوانان و شکاف نسلی - ارائه مقاله در همایش جوانان و مناسبات نسلی - پژهشکده علوم انسانی جهاد دانشگاهی 1384
 - دهها مقاله در نشريات علمي و اجتماعي و فرهنگي كشور در حوزه آموزش الكترونيكي و امور جوانان و تعليم و    تربيت

ج  : عناوين تدريس:             
        -  فناوري اطلاعات ومدیریت آموزشی  (ITEM )
        - کاربرد نرم افزارهای آموزشی در تدریس
-    اصول و فلسفه تعلیم وتربیت
-    اصول و مباني  مدیریت
-    مشارکت وفعالیتهای گروهی    
-    اخلاق و تعليم و تربيت (فلسفه اخلاق)
-    تعليم و تربيت اسلامي
-    تئوری های  سازمان ومدیریت
-    اصول مدیریت
-    برنامه ریزی آموزشی و برنامه ریزی درسی
-     مهارتهای یادگیری الکترونیکی (e-learning  )

د) تحقيقات و تأليفات:
- تالیف کتاب فناوري اطلاعات و آموزش و پرورش  (چاپ سوم)
- يادگيري الكترونيكي و آموزش و پرورش (چاپ دوم)
- مدرسه مجازي (ترجمه)- چاپ اول
- قدرت اينترنت در يادگيري (چاپ اول)
-  مبانی نظری وفلسفه تأسيس سازمان دانش‌آموزي ايران (پايان‌نامه دوره كارشناسي ارشد)
- مباني نظري مجلس دانش‌آموزي
- وضعيت و نگرش جوانان ايراني (تحقيق علمي) در سال 83
- جوانان و فناوري اطلاعات (در دست چاپ)
- دانشگاه مجازي ازتئوری تا عمل (در دست تالیف)

 3- سوابق اجرايي و فعاليت‌ها :
-    الف) مسئوليت‌ها:
-    مشاور رئيس جمهور  - سال 1384- 1382    
-    رئيس سازمان ملي جوانان کشور - سال 1384- 1382
-    دبير شوراي عالي جوانان - سال 1384- 1382
-    نماینده رئیس جمهور در شورای عالی جمعیت هلال احمرکشور -سال1384 - 1383  
-    معاون وزیر آموزش و پرورش - سال1380 - 1376
-    مشاور وزير آموزش و پرورش - سال 1382- 1380
-    معاون پژوهشي بنياد شهيد انقلاب اسلامي- سال 1376- 1374
-    مدير كل بنياد شهيد انقلاب اسلامي تهران بزرگ - سال 1374- 1373
-    معاون پژوهشي مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره)- سال 1373- 1369
-    معاون  آموزش وپرورش استان تهران - سال 1368- 1363
-    مسئول اداره اروپاي غربي وزارت امور خارجه - سال 1362- 1360


 


ب) فعاليت‌ها:
-    نايب رئيس هیئت موسس و هیئت امناي دانشگاه مجازی مهر البرز - سال 1382 تا کنون
-    رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی پژوهشی آفتاب مهر -سال 1384 تا کنون
-    رئیس هیئت مدیره موسسه تحقیقاتی مدار س هوشمند - سال 1380  تا کنون
        -    عضو شوراي عالي جوانان جمهوری اسلامی ایران  - سال 1384- 1382
        -    عضو مرکز ملی جوانان ایران -  سال  1382- 1379       
        -   موسس  مجمع ملي جوانان جمهوری اسلامی ايران  - سال 1383
        -    موسس  مجلس دانش‌آموزي جمهوري اسلامي ايران- سال 1380
        -   همکاری درتاسیس بیش از 2000 سازمانهای غیر دولتی جوانان (NGO) -سال 1382- 1384
        -    عضو شوراي تغيير بنيادي نظام آموزش و پرورش - سال 1378
        -   موسس سازمان دانش‌آموزي جمهوري اسلامي  - سال 1378

        -   موسس  نهاد شوراهاي دانش‌آموزي در  مدارس جمهوري اسلامي ايران -  سال 1377
        -   موسس  موزه ملي شهداي انقلاب اسلامي در تهران  - سال 1375
        -   مسئول برگزاري كنگره بررسي انديشه‌هاي اقتصادي امام خميني (ره) در دانشگاه تهران - سال 1374
        -  مشاركت در تأسيس پژوهشكده امام خميني و انقلاب اسلامي - سال 1374   
        -   رئیس كنگره بررسي انديشه‌هاي تعليم و تربيتي امام خميني (ره) در دانشگاه تربيت معلم -سال 1373
        -   رئیس سه دوره کنگره علمی مجمع ملي بررسي مسائل جوانان در ایران- سالهاي  64، 65 و 66
        -  سرپرست هیئت ایرانی برای شرکت در کنفرانس  منطقه ای  آسیا و اقیانوسیه  تحت عنوان"جوانان وصلح جهانی"  در کشور چین -  سال1982 میلادی
       -  سرپرست هیئت اعزامی به کشور روسیه برای شرکت در مسابقات ورزشی جوانان جهان درسال 1998
      -   سرپرست هیئت ایرانی برای شرکت درکنکره جهانی اشتغال جوانان در آلمان –سال 2004
      -   سرپرست هیئت ایرانی برای شرکت درکنگره جهانی جوانان در تایلند  - سال 2006
      -   سرپرست هیئت ایرانی برای انجام تفاهمنامه و قراردادهای  همکاری با دولت خلق چین درحوزه جوانان –   سال 2006
  -  سرپرستی هیئت اعزامی به کشور هندوستان برای عقد قرارداد مشترک در زمینه اجرای طرح ملی اشتغال جوانان با  محوریت ICT با  همکاری شرکت NIIT هندوستان  درسال 2005
   -    سرپرستی هیت علمی آموزشی دانشگاه مهر البرز برای شرکت درکنسرسیوم آسیائی توسعه آموزش الکترونیکی (AEU)-درکشور مالزی  سال 2008

 

یکشنبه, 24 آبان 1394 ساعت 06:10

عضو هيئت موسس - بهار فیروزآبادی

نوشته شده توسط

نام  : بهار

نام خانوادگی : فیروزآبادی

پست الکترونیک : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید


 

سال تولد : 1335

محل تولد : میبد

مقطع تحصیلی : دکتری

دانشگاه محل تحصیل : صنعتی شریف

رشته تحصیلی : مهندسی مکانیک

رتبه علمی ، پست سازمانی، وضعيت استخدامی :  استاد ، عضو هیئت علمی - رسمی - قطعی دانشگاه صنعتی شریف

 

خلاصه ای از فعاليتهای علمی ، پژوهشی و اجرائی:

- تدريس دروس كارشناسي، ارشد و دكترا در گرايش تبديل انرژي، رشته مهندسي مكانيك

- انجام پروژه هاي پژوهشي متعدد تحت نظر معاونت پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف

و ...

با ما در ارتباط باشید

خط ویژه: 57658-021

فاكس:89788886-021 

نشانی دانشگاه

تهران- خیابان کارگرشمالی- خیابان شهید فکوری، خیابان صالحی، تقاطع دانش ثانی، شماره 36
کدپستی: 1413913141(گوگل مپ)